Modultype, -omfang og -sprog
Specialiseringsmodul, 10 ECTS, undervisningssprog engelsk.
Forudsætninger for at læse modulet
Undervisningsfaget engelsk.
Kort beskrivelse af modulet
Der er fokus på at udvikle undervisning med teksterfra forskellige medier og genrer.
Modulet godkendes til følgende fag, inkl. ECTS-angivelse
Engelsk 1.-6. klassetrin, 10 ECTS
Engelsk 4.-10. klassetrin, 10 ECTS
Modulets vidensgrundlag
Nationalt og internationalt forsknings- og udviklingsarbejde om autentiske tekster og kommunikation, litteratur- medie - og genreteori, herunder nationale og internationale bestemmelser og vejledninger om faget.
Kompetenceområder, som indgår i modulet
Færdighedsmål: Den studerende kan |
Vidensmål: Den studerende har viden om |
begrundet planlægge, gennemføre og udvikle engelskundervisning med autentiske tekster |
autentiske tekster til engelskundervisningen |
anvende relevante og differentierede tekster, medier og it i undervisningen |
tekstkompetence herunder it og medier |
skrive modeltekster i forskellige genrer |
sproglige virkemidler i forskellige genrer |
beherske engelsk til undervisningsbrug og peronligt brug både mundtligt og skriftligt herunder deltagelse i den internationale fagdidaktiske debat |
det engelske sprogs anvendelse og opbygning |
indlede og understøtte processer til støtte for egen og elevers udvikling af interkulturel kompetence, herunder formidle oplevelser gennem fortællinger og artefakter samt rette opmærksomhed på sproglige varianter og vendinger, der er hensigtsmæssige i forskellige situationer |
interkulturelle kompetencer |
Arbejdsformer i modulet (studieaktivitetsmodellen)
Modulet tilrettelægges med en vejledende forventet studie- og arbejdsbelastning (gennemsnitlig) med udgangspunkt i studieaktivitetsmodellens kategorier, der ved modulets start anvendes til forventningsafstemning mellem underviser og studerende. Modulets omfang svarer til 275 arbejdstimer.
Kategori 1: 67 timer
Kategori 2: 165 timer
Kategori 3: 38 timer
Kategori 4: 5 timer
Modulets relation til praksis
Alle former for undervisningsmaterialer, lærervejledninger og online/multimedie undervisningsforløb.
Andre praksisstudier initieret af enten underviser eller studerende fx i forbindelse med praksissamarbejdet i modul 3.
Deltagelseskrav
Kriterier for gennemført modul
Godkendelse af modulet sker på baggrund af godkendelse af ovenstående deltagelseskrav. Godkendelse af deltagelseskravene er betinget af, om den studerende har overholdt objektive krav om fx afleveringstidspunkt, udformning, redelighed og indholdsmæssig relevans.
Godkendelse af de enkelte deltagelseskrav foretages skønsmæssigt af underviseren ud fra ovenstående kriterier, i lyset af modulets færdigheds- og vidensmål. Det samlede resultat for modulets deltagelseskrav meddeles den studerende som gennemført/ikke gennemført. Såfremt det samlede resultat er ikke gennemført henvises til studieordningens Del1, afsnit 5.2.3.
Oversigt over studieordning 2019 (LU 13, Frb.)
Københavns Professionshøjskole | Humletorvet 3 | 1799 København V